Utrustning & kläder För Alla - För Alla Tillfällen

Digitala Presenkort

Summer sale!

REA REA REA

Köpvillkor

1. Om Polisprylar.se

    Företaget har sitt säte i Linghem utanför Linköping. Företagets postadress är Fridhemsvägen i Linghem. Önskar du att komma i kontakt med oss? Tryck HÄR för att komma till kontaktformuläret. 

    2. Beställningar

      När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

      Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@Polisprylar.se eller klicka HÄR

      3. Leveranser

      När skickas min beställning? 

      Din beställning skickas inom 1-3 dagar så länge vi har aktuella produkter i vårt lager. Skulle beställd produkt vara slut i lager kommer vi meddela dig som kund detta så fort som möjligt. Att tänka på är att beställningar lagda under helgen skickas tidigast på måndagen.  

      Står det på produktsidan att produkten finns i lager så gör den det.

      EJ UTHÄMTAD BESTÄLLNING

      Väljer du av någon anledning att inte hämta ut din beställning förbehåller sig Polisprylar.se rätten att ta ut en kostnad på 299kr + dom faktiska fraktkostnaderna.

      INGET ANSVAR

      Väljer du fraktalternativet "Snabb leverans till postlåda/dörr - PostNord" tar Polisprylar.se inget ansvar om ditt paket försvinner. Får det inte plats i din brevlåda kommer paketet läggas utanför dörren oavsett adress.

      Fraktbolag?

      Polisprylar.se använder sig av Postnord och DHL för samtliga leveranser från vårt lager.

      Polisprylar.se erbjuder fri frakt på samtliga beställningar över 1000kr. 

      Följande gäller vid fri frakt. 

      • Vid ångerrätt av en eller flera produkter som gör att summan inte längre överstiger 1000kr kommer du som kund få stå för frakt + returfrakt. Fraktkostnaden varierar i kostnad beroende på vikt och storlek på paket.
      • Exempel: Du köper två stycken par skor för att testa vilken storlek som passar dig bäst. Då beloppet överstiger 1000kr erbjuder vi fri frakt. Om du sedan vill skicka tillbaka ett av paren kommer du även få stå för första fraktkostnaden samt returen och priset understiger 1000:- efter returen 
      • Fraktkostnaderna kommer dras av på återbetalningen av produkten.
      • Vid större beställningar som återlämnas betalar du som kund den faktiska fraktkostnaden. Det gäller både frakt och returfrakt. Kontakta oss för exakt kostnad av din beställning. 
      • Vid större beställningar som återlämnas förbehåller sig Polisprylar.se rätten att ta ut en serviceavgift på 10% av det totala köpbeloppet plus samtliga faktiska fraktkostnader. 

      Förseningar?

      Verkar din beställning vara försenad och du har hört något från oss? Tveka inte på att kontakta oss i dessa fall. Uppge ditt ordernummer för snabbare hantering av ärendet. Klicka HÄR för att kontakta oss.

      I vissa fall när beställningar skickas från leverantör kan andra fraktalternativ komma och användas mot det du själv valde i kassan. 

      4. Priser

      Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
      Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

      5. Ångerrätt

      Vid köp av varor på Polisprylar.se har du som kund en lagstiftad 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

      Återbetalning av produkter som skickas tillbaka betalas skyndsamt men senast inom två veckor från mottagen leverans hos Polisprylar.se.

      5.1 Vad gäller vid nyttjande av ångerrätten?

      Börja med att kontakta Polisprylar.se ifall du har ångrat ditt köp hos oss. Du kontaktar oss genom att klicka HÄR, Ange ordernummer i kontaktformuläret för snabbare hantering av ärendet. Ångrande av beställning bör ske skyndsamt efter mottagen beställning. Ange gärna varför du ångrat beställningen. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

      Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
      På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

      Vid returer kommer du som kund få en QR-kod för returen som du snabbt och enkelt visar upp hos ditt ombud. Vi kommer sedan dra av fraktkostnaden på återbetalningen 

      5.2 Ångerrätten gäller inte vid följande händelser.

      • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. 
      • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. 
      • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. 
      • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
      • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
      • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
      • Produkter som är besudlade med smuts, djur/ eller människohår eller avvikande lukt och dylikt.
      • Saknad orginalförpackning
      • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här

      6. Reklamation & klagomål

      Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
      Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
      Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

      Hur går du tillväga vid reklamation?

      Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@Polisprylar.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Du kan även trycka HÄR för att kontakta oss.
      Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
      Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

      Vid godkännande av reklamation skickar vi dig en retursedel för leverans tillbaka till oss. 

      7. Ansvarsbegränsning

      • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
      • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
      • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. 

      8. Produktinformation

      Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

      9. Personuppgifter

      Genom att handla hos Polisprylar.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Läs mer i våran integritetspolicy.

      10. Ändringar till de allmänna villkoren

      Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

      11. Tvist & lagval

      I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
      Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
      Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag. 

      12. Betalleverantörer

      Svea Ekonomi

      1. ALLMÄNT Svea Bank AB (publ) (”Svea”) tillhandahåller tjänsten Checkout (”Checkout”) för att förenkla för dig som kund att handla på nätet. Genom att använda Checkout godkänner du Sveas villkor nedan (”Avtalet”) inklusive de särskilda villkor för de olika betalningsalternativen som är länkade under punkt 2 nedan.

      2. BETALNINGSALTERNATIV För att underlätta för dig som kund godkänner du i förväg de betalningsalternativ som Svea erbjuder. Betalningsalternativ som erbjuds varierar från butik till butik och är även beroende av den kreditprövning som Svea genomför av dig. Betalningsmetoderna är fakturabetalning, kontokredit (delbetalning och flexibel delbetalning), Swish samt kort- eller bankbetalning. Det kostar inget att använda Checkout men eventuella skatter eller avgifter kan tillkomma beroende av det betalsätt du väljer. Se närmare de särskilda villkoren för fullständig information om: Betalning via faktura Allmänna villkor kontokredit Allmänna villkor leasing Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

      3. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER OCH KÖPET Behandling av personuppgifter omfattas av bestämmelserna i EU:s Dataskyddsförordning 2016/679. Som personuppgiftsansvarig behandlar Svea personuppgifter för att leverera de produkter och tjänster som parterna kommit överens om och för andra ändamål, t.ex. att följa lagar och regler. För detaljerad information om behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea. Dataskyddsinformationen på hemsidan innehåller information om bland annat den registrerades rättigheter i samband med behandling av personuppgifter, såsom rätten till information, rättelse och dataportabilitet. Svea är personuppgiftsansvarig. Du kan kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com. Genom att slutföra köpet godkänner du att dina uppgifter (namn, adresser, telefonnummer och personnummer) delas med butiken och den som ansvarar för leveransen av ditt köp. Svea delar dessa uppgifter för att köpet ska kunna fullgöras.

      4. KREDITPRÖVNING Innan Svea beviljar dig en kredit måste Svea genomföra en sedvanlig kreditprövning för att säkerställa att du har ekonomiska förutsättningar att fullgöra de skyldigheter som framgår av kreditavtalet. Genom att godkänna villkoren i detta Avtal medger du att Svea genomför en kreditprövning av dig som kund. På så vis underlättar vi för dig att genomföra ett köp via Checkout. Du har därigenom frihet att välja det betalningsalternativ som passar dig bäst. Som ett led i kreditprövningen kan Svea komma att inhämta en kreditupplysning hos ett kreditupplysningsföretag. Svea förbehåller sig rätten att inhämta kompletterande information om din ekonomiska situation och rätten att göra förnyade kreditprövningar.

      5. FÖRSÄKRAN M.M. Genom att använda Checkout och godkänna Avtalet försäkrar du att de uppgifter du lämnar till Svea är korrekta samt att du har rätt att ingå detta Avtal och inte är minderårig eller står under förvaltarskap. Lämnar du medvetet felaktiga uppgifter eller använder någon annan persons uppgifter kommer detta anses vara ett missbruk av tjänsten och du kan därmed spärras från vidare användning av Checkout.

      6. ÄNDRINGAR M.M. Svea har rätt att ändra villkoren i detta Avtal samt de villkor som hänvisas till i detta Avtal. Du ombeds därför ta del av samtliga villkor inför varje genomförande av ett nytt köp genom Checkout.

      7. ANSVAR, TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTER Svea ansvarar inte i något fall för skada som direkt eller indirekt orsakats dig eller någon annan genom ditt användande av Checkout, utöver vad som följer av tvingande konsumenträttslig lagstiftning. Vid klagomål hänvisas du till att kontakta Svea via e-post eller telefon, se kontaktuppgifter nedan. Du kan också be att ärendet prövas av klagomålsansvarig hos Svea. (klagomål@svea.com).

      Svea följer lag (2015:671) om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden. Det innebär att Svea kommer att delta vid en eventuell tvistlösning hos en nämnd för alternativ tvistlösning, t.ex. Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

      Allmänna reklamationsnämnden

      Box 174

      101 23 Stockholm

      08-508 860 00

      www.arn.se

      Rådgivning kan erhållas av kommunens konsumentvägledare eller Konsumenternas Bank- och Finansbyrå.

      Konsumenternas Bank- och Finansbyrå

      Box 242 23

      104 51 Stockholm

      0200-22 58 00

      www.konsumenternas.se

      Svensk rätt tillämpas på detta Avtal och eventuell tvist som uppstår med anledning av detta Avtal ska prövas av allmän domstol i Sverige.

      13. PRESENTKORT

      INFORMATION GÄLLANDE PRESENTKORT HOS POLISPRYLAR.SE

      BELOPP

      Polisprylar.se erbjuder i dagsläget sex olika belopp på presentkortet. önskas ett annat belopp mot vad vi har förtryckt går det bra att höra av sig till oss så löser vi detta. 

      GILTIGHETSTID

      Samtliga presentkort som Polisprylar.se utfärdar har giltighetstid på två år från dagen det handlas.

      HUR FUNKAR DET?

      Beställ enkelt ett presentkort på vår hemsida. Efter beställningen kommer du få en presentkortskod till din mailadress. Se till att spara presentkortsnumret i säker förvar. Du kan sedan ladda ner vårt digitala presentkort för utskrift. 

      BETALNING

      När presentkortet väl används skrivs presentkortsnumret in när man slutför köpet i vår kassa. Beloppet på presentkortet dras då av totalbeloppet. Skulle inte hela summan på presentkortet användas finns detta kvar till nästa köp. 

      Skulle beloppet överskrida presentkortsbeloppet betalar man bara resterande med någon av våra betallösningar. 

      ÅNGERRÄTT

      Ångerrätten för presentkort hos Polisprylar.se är 14 dagar. Eftersom du får presentkortskoden till din mail direkt efter genomfört köp börjar dagarna att räknas direkt.

      RETURER

      Behöver du av någon anledning göra en retur på din beställning fylls presentkortet på med aktuell summa igen.

      VANLIGA FRÅGOR

      Kan jag byta in presentkortet mot pengar? 

      Nej, det går inte att byta in presentkortet mot pengar

      Går det att använda presentkortet på rabatter?

      Ja, du kan använda presentkortet på alla köp hos Polisprylar.se