Returer & Reklamationer

Ångerrätt

Vid köp av varor på Polisprylar.se har du som kund en lagstiftad 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Byte?

Behöver du byta storlek eller färg? Kontakta oss med aktuellt ordernummer och vad som önskas. Vi skickar därefter en ny produkt till dig. Dock står vi inte för returfrakten. Gällande returen så kommer vi förse dig med retursedel. Betalningen av denna summa skickas till din mail där du får slutföra betalningen på egen hand. 

Vad gäller vid nyttjande av ångerrätten?

Börja med att kontakta Polisprylar.se ifall du ångrat ditt köp hos oss. Du kontaktar oss genom att klicka HÄR, Ange ordernummer i kontaktformuläret för snabbare hantering av ärendet. Ångrande av beställning bör ske skyndsamt efter mottagen beställning. Ange gärna varför du ångrat beställningen. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Polisprylar.se erbjuder att skicka dig som kund en retursedel till din mailadress som du enkelt kan skriva ut och fästa på paketet.. Denna får du själv betala men detta löser vi enkelt genom att dra bort summan för returen vid återbetalningen.  

5.2 Ångerrätten gäller inte vid följande händelser.

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. 
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. 
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. 
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här

 

Reklamation & klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Skriv till oss!

Skicka oss ett meddelande så svarar vi så snart vi kan.